اعلام حمایت خالد حسینی، خالق «بادبادک‌باز» از آشکارسازی فرزندش به عنوان زن ترنس

haris

خالد حسینی، نویسنده کتاب‌های «بادبادک‌باز» و «هزار خورشید تابان» در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که فرزندش، حارث، ترنس‌جندر بودن خود را آشکارسازی کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، خالد حسینی دو عکس، یکی از حارث بعد از آشکارسازی و دیگری از کودکی او در حالی که روی پای پدرش نشسته منتشر کرده است. این نویسنده افغان-آمریکایی نوشت: «دیروز، دختر ۲۱ ساله من حارث به جهان گفت که ترنس‌جندر است. من از سال پیش درباره این سفر حارث می‌دانستم…»

او گفت به عنوان پدر اکنون بیشتر از همه‌وقت به حارث افتخار می‌کند. او نوشته است: «بسیار خوشحالم که حالا نه یکی که دو دختر زیبا دارم.» خالد حسینی افزوده: «بیش از هر چیز نترسی حارث، و شجاعتش برای این که خود حقیقی‌اش را به جهان معرفی کند، برایم الهام‌بخش است. او به من و خانواده‌ام درباره شجاعت و حقیقت بسیار آموخت.» خالد حسینی با این سخن که عاشق دخترش است متنش را به پایان رسانده است.

این حمایت او از دخترش با واکنش‌های مثبت زیادی در شبکه‌های اجتماعی به خصوص در میان فعالان ال‌جی‌بی‌تی+ به همراه بود. خالد حسینی، ۵۷ ساله با کتاب بادبادک باز (در افغانستان: گُدی‌پران‌باز/کاغذپران‌باز) در سال ۲۰۰۳ شهرت جهانی یافت و پس از آن رمان‌های «هزار خورشید تابان» و «و کوهستان طنین انداخت» را نوشت و در مجموع بیش از ۵۵ میلیون نسخه از کتاب‌هایش در سراسر جهان به فروش رفته است.

جامعه ال‌جی‌بی‌تی+اعلام حمایت آقای حسینی به عنوان یک چهره فرهنگی جهانی از دخترش را تاثیرگذار خوانده و از آن استقبال کرده است.